Credit Cards

Veckoschema
 
Du kan såklart lägga upp din träning precis som du känner för, men här kommer mitt tips på hur en bra träningsvecka kan se ut för en gravid samt för en nybliven mamma. Men inget är ristat i sten, får du helt enkelt inte till ett av träningspassen, var inte hård mot dig själv. Snart kommer du se att det finns tid att träna. 
 
VECKOSCHEMA FÖR GRAVIDA
Träningsfilmerna kan du använda dig av tre-fyra gånger i veckan stora delar av graviditeten. Träna en eller flera filmer. De sista veckorna av graviditeten kan du dra ner på träningsmängden, kanske träna till filmerna 2-3 gånger i veckan. Blanda mellan filmerna så att du dels får in styrka och kondition och dels rörlighet. Kroppen mår bra av att tränas varierat.
 
Förutom att träna till filmerna, försök att röra på dig lite varje dag. Vardagsmotion är guld värt. En promenad kan vara skönt, gå i den takt som känns bra för dig. 
 
VECKOSCHEMA FÖR NYBLIVNA MAMMOR
De första sex-åtta veckorna efter förlossningen räcker det att träna bäckenbotten, gå promenader och försöka vara medveten om hur du går, står och ammar för att undvika snedbelastning och ont i kroppen. När du sedan har varit på återkontroll hos barnmorskan och fått klartecken att du mår bra är det bara att börja trappa upp träningen. Hur lång tid efter förlossningen du kan träna beror på om det var en vaginal förlossning eller kejsarsnitt och hur din kropp har återhämtat sig. Stressa inte. Det är bra att läka helt innan träningen startar.
 
Trappa upp din träning genom att ta längre promenader varje dag samt att träna med träningsfilmerna för nyblivna mammor 2-3 gånger i veckan till en början och när det känns bra kan du utöka till 3-4 gånger. Kör en eller två filmer åt gången.
 
Lycka till!
 
 
 
Den bästa träninger är den som blir av
Get Started
Känner du dig osäker hur du ska träna som gravid eller som nybliven mamma?

Med Bejpy.se kan du träna hemma när du har tid och möjlighet. Alla pass är anpassade för gravida och/eller nyblivna mammor.

Träna gravid hemma med en professionell instruktör som guidar dig genom olika pass där du tränar styrka, rörlighet och kondition. Gravidträning underlättar graviditeten och gör att bebisen i magen mår bra. Bejpy.se riktar sig till friska kvinnor som vill anpassa sin träning till de nya förutsättningar som en graviditet och tiden efter förlossningen erbjuder.

Betala enkelt via kort eller SMS
Ingen bindningstid